
Categorieën
- Nieuws (56)
- Particulieren (3)
- Professionals (2)
- Slachtoffers (1)
Recent Posts
Abuse is not love
Yves Saint Laurent, het bekende modemerk heeft een wereldwijde campagne gelanceerd om aandacht te vragen voor partnergeweld. In Nederland hebben ze Blijf Groep gevraagd als samenwerkingspartner.
De samenwerking is onderdeel van het wereldwijde programma Abuse Is Not Love, opgezet door het Franse modehuis. Het programma Abuse is not love heeft tot doel om jongeren bewust te maken van partnergeweld. Hiervoor hebben zij de campagne The 9 signs of abuse ontwikkeld: de 9 waarschuwingssignalen van een ongezonde (toxische) relatie (zie video hierboven). Deze campagne zal vanaf 25 november online en offline (flyers, poster, billboards) worden uitgerold.
Partnergeweld is een gigantisch maatschappelijk probleem, onderstreept het modehuis terecht. Daarom komen ze met wereldwijde campagne: Abuse Is Not Love. YSL werkt daarvoor in verschillende landen samen met lokale organisaties die strijden tegen partnergeweld: ze ondersteunen de non-profitorganisaties in de educatie- en informatieprogramma’s.
YSL College Tour
In november start de YSL College Tour, een tour langs universiteiten, hogescholen en MBO’s om studenten en leerlingen bewust te maken van wat partnergeweld is en hoe je het kan herkennen (de 9 signs). Door de Blijf Groep is Hameeda Lakho gevraagd om een groot deel van deze colleges te geven. Ook zal zij trainingen over partnergeweld verzorgen voor medewerkers van Yves Saint Laurent en L’Oréal in Nederland.